…och vi håller med

I Dressmans senaste reklamkampanj väjer de ett helt nytt spår. Istället för det gamla klassiska upplägget med 30+ män med precis lagom skulpterade kroppar så tar de in helt vanliga killar, sånna som du och jag, så som deras kunder garanterat ser ut.

Kampanjens syfte är att uppmärksamma de skeva kroppsidealen i modeindustrin, som inte bara rör kvinnor. För visst är det alltid ett jävla tjat om att kvinnors kroppsideal är skeva och att modellerna borde skämmas. Trots att det är exakt samma situation för män, men här är det ingen som tar ton.
Det är positivt att se någon lyfta den frågan.

Så här säger Knut Vidar Nilsen, marknadschef på Dressman:

– Vi hoppas kunna bidra till att förändra den ensidiga bild av kroppar och kroppsideal som modeindustrin förmedlar. Vi vill få bukt med föreställningen att vissa kroppar är bättre, vackrare eller mer normala än andra. Vi vill helt enkelt visa att det inte finns en perfekt man, bara perfekta män.

Som sagt, kudos Dressman.

 

*Källa: Cafe.se, Dressman.com*