Enkla Brownies Med Endast 4 Ingredienser Och Utan Gluten

938
enkla brownies

Gratis Nyhetsbrev!

Signa upp dig på vårt gratis nyhetsbrev så får du det bästa från veckan som gått, rätt i din inkorg varje fredag!

Ibland vill man bara ha lite brownies!

Om jag säger att du kan göra en glutenfri och vegansk brownie på ca 20 minuter med endast 4 ingredienser, som dessutom är proteinrik och i största allmänhet rätt nyttig. Skulle du tro mig då? Nej, jag misstänkte väl det. Men nu är det faktiskt så att det går!!!

Skämt och sido, nu räcker det med TV-shop-säjande.

Det här receptet på enkla brownies är precis så bra om det låter, enkelt, snabbt och inte alls så onyttigt som klassiska brownies. Smakligt snacksande!

För att göra enkla brownies behöver du:

  • 6 Mogna bananer, ca 5dl när du mosat dem
  • 8 msk proteinpulver
  • 2,5 dl jordnötssmör
  • 4 msk kakao

Så här gör du:

  1. Dra på ugnen och still in den på 180 grader. Smörj eller klä en ugnsfast form, ca 20cm i diameter (är den fört liten blir smeten för tjock, och tar lägre tid än det står här nedanför)
  2. Mosa banan och vispa ihop med jordnötssmöret. Smäll ned proteinpulvret och kakaon och rör om med en sked. Häll slutligen ner smeten i formen.
  3. Ställ i ugnen och grädda i mellan 12-20 minuter beroende på vilken typ av konsistens du vill ha, kladdig eller fast.
  4. Låt browniesarna svalna i ca 10 minuter. Skär sedan upp dem i trekanter och njut!