Titan Fall – En Recension av nya generationens Flaggskepp

543
titan-fall-recension-xbox-one
titan-fall-recension-xbox-one

Gratis Nyhetsbrev!

Signa upp dig på vårt gratis nyhetsbrev så får du det bästa från veckan som gått, rätt i din inkorg varje fredag!

Den nya generationens spelkonsoler har äntligen fått sitt första Flaggskepp, Titan Fall!

Titan Fall är ett FPS med lite annorlunda fokus. Medan BF4 och Call of Duty satsar på att försöka få in så många spelare som möjligt i varje match så har Titan Fall en begränsning på 12 spelare per match, 6 vs 6.
När antalet spelare avslöjades så blev det lite av ett ramaskri på internet, och mängder med spelare som länge sett fram emot spelet kände sig besvikna. Men Titan Fal är inte som andra FPS, klassiska FPS har inte några Titans

Se även: Polygons recension av Xbox One

Titans

Titans är enorma robotar/stridsdräkter (tänk dig Iron Man x10) som spelarna tar kontroll över, ungefär som fordonen i Battlefield-serien. Men Titans är annorlunda. Att sitta i en Tians är något helt nytt, de är inte stora, klumpiga tanks på två ben, de är smidiga och mångsidiga och det blir om möjligt ännu mer kaotiskt när du får tag på en.

Inte riktigt 6 vs 6

Även om antalet spelare per match är 12 stycken, så är det långt ifrån tomt på slagfältet. Titans står inte bara still och väntar på att bli använda, de styrs av datorn om ingen sitter i dem, och utöver det så är varje match fylld med datorstyrda fotsoldater. Det är som en mix av single player och multiplayer där det är konstant kaos.

Recension

Här nedan kan du se spelmagasinet Polygons videorecension av Titan Fall
Vill du hellre läsa recensionen så finns den på Polygon.com

Titan Fall släpps den 13e Mars och kommer till PC och Xbox One och Xbox 360.

Titan Fall – Videorecension