Jag vill slå ett slag för cheesy'ness

Mycket reklam nu för tiden är alldeles för fokuseras på att spela cool. Jag gillar det inte och det triggar mig inte ö.h.t.
ÖoBs reklamer å andra sidan har de senaste åren varit en mix av skäms-kudde och pappa-drar-skämt-framför-kompisarna-humor, vilket iof är lite samma sak. Här är en sponsrad video med deras senaste alster, Lennie Norman besöker sin Faster. De kör än en gång på cheesy-humorn, och jag måste säga att jag tycker det är betydligt mycket mer tilltalande än den ”super-coola” stilen. Jag blir mer medveten om att ÖoB har billiga grejer när jag ser deras raklam, än jag blir om att Armani har bra kläder som passar mig när deras modeller glider fram i sportbilar på en kustväg.

Vad tycker du?

Funkar cheesy stilen? Känner du att den funkar bättre eller sämre än t.ex. en ”super-cool” reklamfilm med ett snyggt par som åker sportbil i Italien och gör reklam för kaffe?

Cheesy eller "Super-cool" vad funkar bäst?

View Results

Loading ... Loading ...
Föregående artikel4 Bra axelövningar, oavsett vart du är någonstans
Nästa artikel3 Säger farväl till krånglig kommunikation – *Sponsrad video*
Allt från personlig utveckling till sköna sneakers är intressant! Kvalitetstid för mig är en kall, ljus, amerikansk öl i solen på en uteservering, gärna "i goda vänners lag" om man nu skall slänga in något klyschigt också.